Köpvillkor



Allmänna Köpvillkor för Custom Corner Sweden HB.
2022-10-21

1. Allmänt
Företaget har sitt säte i Motala.

Kontaktuppgifter till Custom Corner:
Adress: Vadstenavägen 22, 591 37 Motala (Ej besöksadress).
Mail: CustomCornerSweden@hotmail.com
Telefonnummer: 073-8090465
Org. Nr. : 969771-6430
Moms Nr. : SE 969771643001

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka e-post till customcornersweden@hotmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


Här följer villkor som tillämpas vid alla försäljningar på www.custom-corner.se.
Custom Corner Sweden HB kan när som helst ändra dessa Villkor, men de Villkoren som Kunden godkänt vid tiden för Kundens köp gäller det köpet.
Vid ändringar av Villkoren så framgår det när den aktuella versionen är skriven längst upp på sidan.


2. Parter
Säljaren är Custom Corner Sweden HB, benämns även som "Custom Corner".
Betalning sker via www.custom-corner.se.
Köpare även benämnd som "Kunden", godkänner Köpvillkoren (som presenteras här) i samband med sin beställning.
Kunden som handlar måste vara över 18år.
Om Kunden inte är 18år så måste Kunden be sin målsman genomföra Beställningen.


3. Beställning
3.1 Beställningar tas emot via webshopen.
Alla falskbeställningar spåras och polis-anmäls.
En order hos Custom Corner är bindande och kan EJ annulleras av Kunden.

3.2 När Kunden slutfört sin beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till Kundens e-postadress.
I bekräftelsen finner Kunden alla uppgifter om produkten/ produkterna, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska Kunden omedelbart kontakta Custom Corner via e-post till customcornersweden@hotmail.com.

3.3 Custom Corner har rätt att annullera Kundens beställning eller en del av den om produkten är slutsåld.
Custom Corner kontaktar Kunden på den angivna e-postadressen i beställningen med Information ang. den slutsålda produkten.
Kunden får erbjudande om annan produkt eller om Kunden kan tänka sig vänta tills varan beräknas komma i lager igen.
Kunden får då möjlighet att godta Custom Corner´s nya erbjudande eller helt annullera beställningen.
Gäller EJ produkter med beställningsvara.

3.4 Produkter med beställningsvara är förskottsbetalning på.
Vid betalning väljer Kunden Förskottsbetalning eller Klarna.
Om Kunden väljer "Kontant vid hämtning" kommer ordern annulleras

3.5
Produkten/ produkterna tillhör Custom Corner´s ägo tills det att produkten/ produkterna är till fullo betalda.


4. Leverans / Frakt
4.1 Custom Corner´s normala leveranstider är 2-14 dagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Leveranstiden kan variera.

4.2 Varor som är märkta med Beställningsvara i informationen ang. produkten har även information ang. hur lång leveranstiden är på dom produkterna.
Leveranstiden kan variera.

4.3 Custom Corner förbehåller sig rätten att leveranstiden kan bli försenad.
Kunden informeras om sådant är fallet.
Skulle dock försening förekomma, utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid, ska Kunden kontakta oss på e-post till customcornersweden@hotmail.com.

4.4 Ansvar för beställd produkt/ produkter övergår till Kunden när Custom Corner överlämnar gods till Fraktföretag.

4.5 Om förpackningen är skadad när Kund tar emot gods ska en anmälan göras direkt till Fraktföretaget.
Det är Kundens ansvar att kontrollera förpackningen och anmäla det på plats vid mottagande.
Kunden ska därefter öppna förpackningen och kontrollera innehållet.
Om produkter saknas eller är skadat pga Fraktföretagets hantering ska Fraktföretaget kontaktas och en kompletterande anmälan ska göras.
Custom Corner ska då också underrättas med informationen.

4.6 Om Kunden har beställt mer än en produkt kan det förekomma att produkterna levereras i separata försändelser.

4.7 Vid felaktigt angivna leveransuppgifter av Kunden kommer Custom Corner ta ut en avgift för att täcka kostnaderna för fraktändring.


5. Priser
5.1 Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

5.2 Custom Corner reserverar sig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset eller annullera ordern.
Kunden meddelas alltid då.


6. Betalningsvillkor
Se betallösningar och leverantörens avtal i Kundvagnen.
Vid förskottsbetalning gäller betalning innan Custom Corner betäller och/ eller levererar produkten/ produkterna.


7. Garantier
Garantier går under Custom Corner´s leverantörer och/eller tillverkarens villkor.


8. Felleverans / Saknad Produkt
Om Kunden saknar produkt, fått fel produkt eller liknande ska Custom Corner kontaktas omgående på e-post till customcornersweden@hotmail.com, senast 5 dagar efter beräknad leveransdatum.
Kunden ska ange Kundens namn, Kundens adress, Kundens e-postadress, Ordernumret samt vilken vara som det gäller.


9. Ångerrätt / Felbeställning / Reklamation
9.1 Kunden har rätt till en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller senast 14 dagar efter beräknat leveransdatum.

9.2 Vid nyttjande av Kundens ångerrätt:
Kunden måste meddela att Kunden ångrar sig till Custom Corner senast 14 dagar efter beräknat leveransdatum.
Kunden ska via e-post till customcornersweden@hotmail.com ange:
Kundens namn, Kundens adress, Kundens e-postadress, Ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller samt även anledning till nyttjande av Ångerrätt.
Kunden får EJ skicka tillbaka produkten utan Custom Corner´s godkännande.
Kunden ska stå för Returfrakt-kostnad.
När Kunden fått godkänt om Retur, så får Kunden en RMA-returfraktsedel samt en faktura på Returfrakten.
Kunden ska returnera produkten inom 14 dagar från godkännande.
Kunden ansvarar för att produkten kommer tillbaka till Custom Corner i Original Förpackningar.

9.3 Custom Corner förbehåller sig rätten att dra av summa motsvarande värdeminskning jämfört mot produktens ursprungliga värde vid exempelvis:
Produkter som är använda, skadade, saknar/skadad original förpackning, öppnad förpackning.

9.4 Custom Corner betalar tillbaka motsvarande belopp efter ev. värdeminskning till Kunden förutsatt att Returfrakten är betald.
Är Returfrakten ej betald så dras även det av från Återbetalningen.

9.5 Ångerrätt gäller ej:
Beställningsvaror, t.ex. Fjäderbenskitt, Däck, Fälgar.
Tjänster, t.ex. Montering av Luftfjädring, Montering av däck.
REA / Lagerrensning / Utförsäljning

9.6 Felbeställning
Vid felbeställd produkt har Kunden möjlighet att ansöka om Säljretur.
Detta skall ske inom 14 dagar från orderdatum.
Ansökan skall skickas med e-post till customcornersweden@hotmail.com.
Kunden ska stå för Returfrakt-kostnad.
När Custom Corner godkänt Säljretur så får Kunden en RMA-returfraktsedel samt en faktura på Returfrakten.
Produkter som går på Säljretur skall returneras komplett i obruten originalförpackning.
Säljretur gäller ej Beställningsvaror som t.ex. Fjäderbenskitt, Däck, Fälgar.
Kunden ska returnera produkten inom 14 dagar från godkännande.
Kunden ansvarar för att produkten kommer tillbaka till Custom Corner i Original Förpackning.
Se även punkt 9.3 & 9.4 & 9.5.

9.7 DOA (Dead-On-Arrival)
Produkter som inte fungerar vid uppackning med oskadat emballage.
Kunden måste meddela detta till Custom Corner senast 14 dagar efter beräknat leveransdatum.
Kunden ska via e-post till customcornersweden@hotmail.com ange:
Kundens namn, Kundens adress, Kundens e-postadress, Ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller samt även Bilder / Videoklipp på vad som är fel.
Kunden får EJ skicka tillbaka produkten utan Custom Corner´s godkännande.
Kunden ska stå för Returfrakt-kostnad.
När Kunden fått godkänt om Retur, så får Kunden en RMA-returfraktsedel samt en faktura på Returfrakten.
Kunden ska returnera produkten inom 14 dagar från godkännande.
Kunden ansvarar för att produkten kommer tillbaka till Custom Corner i Original Förpackning.
Custom Corner kommer kontrollera produkten och om allt överensstämmer med Kundens beskrivning kommer Custom Corner erbjuda ersättningsprodukt utan extra kostnader.
Om produkten fungerar felfritt kommer Custom Corner debitera en avgift till kunden som ersätter Custom Corner´s tid för felsökning.
Även en ny fraktkostnad för att skicka ut produkten till Kunden kommer debiteras.
Se även punkt 9.3.


10. Lagersaldo
Custom Corner reserverar sig för att lagersaldot kan grunda sig på felaktiga uppgifter, vilket innebär att en leverans kan komma att ske såväl tidigare som senare än beräknat.
Custom Corner kontaktar alltid Kunden i sådant fall.


11. REA / Lagerrensning / Utförsäljning
Under dessa ovan så gäller inte ångerrätten.
Custom Corner reserverar sig för att om en lagervara som ligger för utförsäljning tar slut, så har Custom Corner rätten att annullera Kundens order.
Utförsäljningar i form av lagerrensningar gäller endast så länge lagret räcker.


12. Bilprovningen / Besiktning / Säkerhet
Alla Custom Corner´s produkter är eftermarknadsdelar som endast är till för "styling" och "showbilar", det finns inga garantier på att Svensk besiktning godkänner dessa.
Custom Corner tar inget ansvar för skador som kan uppstå på grund av produkterna.
Custom Corner tar inget ansvar om produkterna används på allmän väg.
Custom Corner tar inget ansvar för trafiksäkerhet.


13. Force Majeure
Skulle leveranser eller andra tjänster som Custom Corner erbjudit omöjliggöras av force majeure, vilket innebär händelser som är omöjliga att förutse och vars konsekvenser ej går att förhindra som t.ex. krig, extraordinära naturhändelser, brand, strejk, pandemier och olyckor, så är Custom Corner EJ skyldig att genomföra åtaganden och EJ skyldig att ersätta Kunden för vare sig direkt eller indirekt skada.


14. Rabattkoder
En rabattkod är personlig och får EJ användas av någon annan än Kunden som är registrerad på rabattkoden.
Kunden kan EJ kombinera varor med redan nedsatt pris med en rabattkod, om inte annat är avtalat.
Order som bryter mot dessa Villkor annulleras.


15. Produktbilder
Bilderna i butiken är generellt sett exempelbilder och leverantörerna använder oftast en och samma bild för att visa sin produkttyp.
Bilder kan skilja sig mot verkligheten.


16. Information om Cookies
Custom Corner använder Cookies på www.custom-corner.se
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen Kunden besöker begär att få spara på Kundens dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


17. Personuppgifter
Genom att handla hos www.custom-corner.se accepterar Kunden Custom Corners dataskyddspolicy och Custom Corner´s behandling av Kundens personuppgifter.
Custom Corner värnar om Kundens personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla Kundens beställning.
Custom Corner säljer aldrig Kundens uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Custom Corner är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som Kunden lämnat till oss.
Kundens personuppgifter behandlas av Custom Corner för att kunna hantera Kundens beställning.
Nedan information är en summering av hur Custom Corner i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar Kundens uppgifter.

17.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

17.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera Kundens beställning samt svara på frågor relaterat till Kundens order lagrar vi Kundens förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Kundens uppgifter lagras så länge Custom Corner har en rättslig grund att behandla Kundens uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan båda parter eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

17.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas Kundens personuppgifter för att fullfölja avtalet.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från Kunden.

17.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

17.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör.
Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
Väljer Kunden att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören.
Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna Checkout, Swish, Bankgiro, Förskottsbetalning.

17.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera Kundens beställningar och slutföra vårt avtal måste Custom Corner dela med specifik information med fraktbolaget.
Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DB Schenker, Postnord och även Upphämtning på vårat lager.

17.5 Rätten till tillgång
Kunden har rätt att få utdrag av all information som finns om Kunden hos Custom Corner.
Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

17.6 Rätt till rättelse
Kunden har rätt att be Custom Corner om att uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

17.7 Rätten att bli glömd
Kunden kan när som helst be att uppgifterna som avser Kunden raderas.
Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

17.8 Ansvarig för dataskydd
Custom Corner är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

17.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Custom Corner använder sig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter på ett säkert sätt.
Vi använder Webnode, som drivs av Webnode AG med säte i Zurich, Schweiz.


18. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Custom Corner kan när som helst ändra dessa Villkor, men de Villkoren som Kunden godkänt vid tiden för Kundens köp gäller det köpet.
Vid ändringar av Villkoren så framgår det när den aktuella versionen är skriven längst upp på sidan.
Vi köp av produkter godkänner Kunden dessa Villkor.


19. Tvist och lagval
Båda Parterna (Custom Corner & Kunden) ska försöka lösa ev. tvist i samförstånd och enligt Svensk rätt.
Om Parterna (Custom Corner & Kunden) ej kan lösa tvist i samförstånd, kan Kunden vända sig till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) se även arn.se.
Om tvist dras inför allmän domstol ska det avgöras i Custom Corner´s domsaga.